Jumaat, 26 September 2014

Cerpen Bersiri: SBU 5

Posted by Normah Zainul at Jumaat, September 26, 2014
Reactions: 
8 comments


SURAYA duduk di atas bangku di taman bunga itu sambil menunggu kedatangan Ayish. Sesekali jam tangan jenama Casio dikerling. Mana pula mamat seorang ini? Janji lepas Asar, tapi sekarang dah pukul 5.30 petang pun tak datang lagi.

“Assalamualaikum.. Sorry lambat” Ayish duduk di sebelah Suraya dengan nafas yang tidak teratur. Macam baru lari marathon je mamat ni? Bisik hati Suraya.

“Kau baru balik marathon ke?” Tanya Suraya lurus.

“Aku baru lari dari mama..”

“Hah?” Suraya mengerutkan dahi. Apa maksud dia?

“Mama buat kerja gila..dia suruh aku kahwin dengan anak kawan dia.. Perghh, memang taklah.”


Selasa, 23 September 2014

Cerpen: Gadis Basikal Part 1

Posted by Normah Zainul at Selasa, September 23, 2014
Reactions: 
11 comments





“ABANG, esok hantar adik balik rumah Tok Nek boleh?” tanya Nina sambil memegang kejap lengan lelaki itu. Harapan Nina, abangnya yang seorang itu bakal menurut permintaannya kali ini.

            “Esok? Abang ada kerja nak buatlah Nina” kata Amzar Faiq bersahaja. Mata masih fokus pada skrin komputer. Sesekali dahinya berkerut dek memikirkan idea bagi menyiapkan kerjanya itu.

            Muncung sudah mulut si adik. Lengan si abang sudah dilepaskan. Amzar Faiq mengeluh. Sudah mulalah tu perangai merajuk dia! Amzar Faiq berpaling menatap mua adik kesayangannya itu. Nina memalingkan mukanya ke kanan. Amzar Faiq menarik dagu adiknya lalu menatap wajah itu.

Selasa, 16 September 2014

Cerpen: Ku Izinkan Kau Pergi

Posted by Normah Zainul at Selasa, September 16, 2014
Reactions: 
11 comments





Play then replay. Dengar banyak kali while baca cerpen ni..In shaa Allah menangis. hehe..selamat membaca. Maaf ada terkurang atau terlebih. Leave ur comment..
 

Dunia Cik Writer Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea